حوزه ی علمیه ی حضرت ولی عصر (عج) خواهران شهرستان گرمی ، دیشب ( مورخه 22/07/94) مراسم شب اول ماه محرم را با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مصطفی زارع معاون اجرایی و مدرس حوزه علمیه برادران و با شرکت طلاب ، اساتید و عموم بانوان شهرستان در سالن اجتماعات حوزه برگزار نمود.
حجت الاسلام زارع در ابتدا با تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به محضر حضرت صاحب الزمان (عج) ، به روایتی از امام صادق علیه السلام در مورد عزاداری پدر بزرگوارشان و ائمه ی معصومین علیهم السلام در ماه محرم اشاره نموده و بیان کرد : عشق و محبت امام حسین علیه السلام در دل همه ی انسانهاست و دلیل آن این است که قیام امام حسین علیه السلام به خواست خود ایشان بوده و این قیام تنها در مورد امام حسین علیه السلام اتفاق افتاده است. وی افزود : حرکت امام حسین علیه السلام بدون اشکال بود چون هم مجری این حرکت امام است و هم قانون گذارش امام می باشد . بنابراین کار ایشان در کل جهان هستی ، یک است.
معاون اجرایی حوزه برادران در ادامه سخنانشان، دروغ را به عنوان یکی از تحریفات عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام معرفی نموده و اظهار داشت : دروغ از گناهان کبیره است و دروغگو در آیات و روایات مختلف ، مورد نکوهش قرار گرفته است . امام حسن عسکری علیه السلام فرموده است : تمامی گناهان در انباری جمع شده اند که برای آن ها یک کلید وجود دارد و آن کلید دروغ است ، یا در روایت است که دروغ بدتر از شراب خواری ست ؛ چون در شراب خواری ضرر متوجه شخص شراب خوار است ولی در دروغ گویی ضرر به جامعه نیز وارد می شود.
مدرس حوزه در ادامه با بیان دیدگاه آیت الله شهید مطهری (ره) در مورد دروغ گویی در مجالس عزاداری ، تاکید کرد : دو دلیل برای دروغ گویی در مجالس عزا وجود دارد ؛ یکی این است که به هر قیمتی می خواهیم مجالس عزا پررونق گردد. بنابراین دروغ چه به صورت قولی یعنی ذکر احادیث دروغ و روضه های دروغین و چه به صورت فعلی و حرکت های دروغ در مجالس عزاداری رواج یافته است و دیگری این است که بعضی ها ، تحریفات را جزء عاشورا به حساب می آورند. پس این وظیفه ی طلاب و حوزه های علمیه است که این تحریفات را از مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام ریشه کن نماید.
حجت الاسلام زارع در پایان ؛ وظیفه ی طلاب را ، نشان دادن محبت اهل بیت علیهم السلام به مردم دانسته و خاطر نشان کرد: مسئله اهل بیت علیهم السلام مسئله مهمی است ؛ مَثَل ایشان ، مَثَل سفینه ی نوح بوده و کشتی نجات انسان هستند که هر کس سوار آن شود نجات می یابد و هر کس سوار نشود غرق می گردد.
مداحی، قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

ادامه مطلب :

گزارش شب اول ماه محرم
موضوعات: ماه محرم  لینک ثابت



[پنجشنبه 1394-07-23] [ 01:02:00 ب.ظ ]