برگزاری مراسم به مناسبت عید غدیر خم

به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی ، صبح امروز مورخه 09/07/94 مراسم با شکوهی به مناسبت عید سعید غدیر خم ، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حمید بهاری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات و با حضور طلاب ، کادر و اساتید مدرسه برگزار گردید .
حجت الاسلام بهاری ؛ قبول امامت و ولایت را یکی از آزمایش های بزرگ الهی معرفی نموده و تصریح کردند : خطبه ی مبارک غدیر ، خطبه ای برای ابدیت بشر و ابلاغ پیام بلند روز غدیر ، مکمل ابلاغ دین و رسالت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بود که این خود بیان گر عظمت و اهمیت مسئله ی امامت می باشد .
ایشان در ادامه بیان داشت : اگر خط و مسیر حرکت فکری تعیین نشود ، سرانجام کار به گمراهی و ضلالت ختم خواهد شد . ما گروه شیعه افتخار داریم که این راه را پیدا کردیم و در راه اهل بیت (علیهم السلام) که صراط مستقیم و راه کوتاه تر است ، حرکت می کنیم .تعیین خلیفه و جانشینی پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به دست خداست و اولین بحث ها و گفتگوها در اسلام بر سر این مسأله بوده است وقتی می گوید : « انی جاعلٌ فی الارضِ خلیفهً» ،«من در روی زمین ، جانشینی قرار خواهم داد » . و خداوند است که خلیفه روی زمین را وضع می کند . همانطوری که پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را خدا فرستاده ، جانشین پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) هم از طریق خدا تعیین می گردد .
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت : مسأله جانشینی امیرالمومنین (علیه السلام) برای پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) از ابتدای نبوت بوده است . یعنی از وقتی که پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) مامور شد که خویشاوندان خود را به دین اسلام دعوت کند ، در همان مجلس اعلام کرد که امیرالمومنین جانشین من است . چرا که امیرالمومنین اولین کسی بود که دست پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را گرفت و همه مورخین نقل کرده اند که عده ای به صورت طعنه به ابی طالب گفتند که از این ساعت به بعد باید زیر سایه پسرت زندگی کنی . بعداً هم همیشه پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) این مسأله جانشینی علی بن ابی طالب را نقل می کرده است .
حجت الاسلام بهاری با اذعان به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان ولایت و امامت ، طراحان آن ها را افرادی ظاهر بین معرفی کردند که ابزار کارشان تمسک به ظواهر قرآن است و هیچ درک و بهره ای از عمق آن ندارند. بحث امامت در میان شیعه از جایگاهی عظیم برخوردار است ؛ چرا که شیعه آن را مانند نبوت ، یک منصب و ولایت الهی قلمداد می کنند و قائل بر این امر هستند که هیچ کس جز خدا قدرت دخالت در آن را ندارد ، لذا شیعه متنعم به بهترین و گران قدرترین نعمت عظمای الهی است.
در پایان مراسم از سادات حوزه علمیه با اهداء هدایایی تجلیل شد .

موضوعات: اعیاد  لینک ثابت



[پنجشنبه 1394-07-09] [ 02:22:00 ب.ظ ]