مراسم شب پنجم محرم

حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان گرمی ، مراسم شب پنجم ماه محرم را با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسین یوسفی نماینده جمعیت تعاون در حوزه های مرتبط با جمعیت تعاون اسلامی ، و با شرکت عموم بانوان شهرستان، طلاب و اساتید در سالن اجتماعات حوزه برگزار نمود .
حجت الاسلام یوسفی با اشاره به آیه 6 سوره تحریم بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است : ای کسانی که ایمان آورده اید خود و خانواده ی خویش را از آتشی که هیزم آن انسان ها و سنگ هاست نگه دارید » همه ما در مقابل این آیه ، وظیفه داریم در راهی قرار بگیریم که انتهایش سعادت است و فرزندانمان را نیز به راهی رهنمون سازیم که به سعادت برسند . مسیری که باید طی کنیم آن راهی است که خداوند متعال برایمان ترسیم کرده است . بنابراین راه خداوند یکی است و از مسیر اهل بیت (علیهم السلام ) می گذرد .
وی در ادامه اظهار داشت : راه اهل بیت (علیهم السلام) راه خداست ، همان دستوراتی که خداوند متعال به واسطه پیامبر اکر(صلی الله علیه و آله و سلم) بیان فرموده و در آن حلال و حرام معین گردیده است ، همان راهی که حضرت علی (علیه السلام) فرموده است ، زندگی تان را براساس برنامه ی قرآن ترسیم کنید . اگر این گونه زندگی بکنید به منزله ی تبعیت از اهل بیت (علیهم السلام) است .
نماینده جمعیت تعاون اسلامی تصریح کرد : متأسفانه شیعیان ، از یک چیز غافل شده اند و آن این که دستورات دین و اهل بیت (علیهم السلام) را دوست داریم ، گوش می کنیم و می دانیم ولی عمل نمی کنیم . حال این که این غفلت است پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) فرموده است : « انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ….» ، من دو چیز گرانبها برای شما می گذارم تا زمانی که به این دو یعنی قرآن و عترت متمسک شوید و چنگ زنید به سعادت می رسید بنابراین از جهت عملی اگر از امام حسین (علیه السلام) ، حضرت زهرا (سلام الله علیها) و دیگر امامان معصومین (علیهم السلام) تبعیت کنیم به سعادت می رسیم .
حجت الاسلام یوسفی در پایان با بیان مضرات و تاثیرات منفی ماهواره وفضای مجازی برخانواده ها ، مخصوصاً بانوان خاطرنشان کرد : اگر بخواهیم فرزندانمان در مسیر سعادت بمانند یک راه دارد و آن آشنایی با اهل بیت (علیهم السلام) است اینکه از اوان کودکی ، آنها را با نماز ، حجاب ، قرآن ، مسجد و… آشنا کنیم . همچنین مسئله محرم و نامحرم را به صورت جدی و محکم در نظر بگیریم و فرزندان به خصوص دختران را با این مسئله ، حساس بزرگ کنیم و در نهایت از راههایی که می تواند ما و خانواده هایمان را واکسینه مذهبی نماید برگزاری روضه های عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) و ائمه ی معصومین (علیهم السلام) و جلسات خانگی بانوان با کمترین امکانات است. بنابراین یکی از بهترین ، مهمترین و محکمترین راههای فرهنگی برای جذب جوانان در مسیر هدایت ، ارتباط با اهل بیت (علیهم السلام) و مجالس امام حسین (علیه السلام) می باشد .
مداحی ، قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

موضوعات: ماه محرم  لینک ثابت



[دوشنبه 1394-07-27] [ 03:12:00 ب.ظ ]