حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان گرمی ، مراسم شب هفتم ماه محرم را با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مرادزاده مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) برادران و با شرکت عموم بانوان طلاب و اساتید در سالن اجتماعات حوزه برگزار نمود .
حجت الاسلام مرادزاده در ابتداء با اشاره به روایتی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که فرموده است : « قطعاً به خاطر کشته شدن حسین (علیه السلام) ، حرارتی در قلب مومنان ایجاد می شود که تا قیامت خاموش شدنی نیست » ، بیان کرد: این حرارت است که باعث سیه پوش شدن مومنان گردیده و تا جایی پیش می روند که در سال قبل مشاهده شد ، 20 میلیون زائر به زیارت امام حسین (علیه السلام) رفتند و این آثار حرارت است در قلب مومنان .
وی اظهار داشت : از ویژگی های منحصر به فرد امام حسین (علیه السلام) نسبت به بقیه امامان و پیامبران ، شفای تربت ایشان می باشد که بسیاری از دردها ی بی درمان را معالجه می کند و در ادامه افزود : پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نسبت به امام حسین (علیه السلام) ، محبت ویژه ای داشتند ، به گونه ای که وقتی حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در مسجد سخنرانی می کردند ، با ورود امام حسین (علیه السلام) از منبر پایین آمده و او را در آغوش می گرفت و از گردنش می بوسید و از فضایل او می گفت . آیت الله بروجردی می گوید : این نشانه است برای دوست داشتن پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نسبت به امام حسین(علیه السلام) .
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) برادران شهرستان گرمی تصریح کرد: تمامی انبیاء در هنگام مشکل ، متوسل به امام حسین (علیه السلام) می شدند ، یکی از این انبیاء ، حضرت زکریا (علیه السلام) می باشد که به خاطر پیری خود و نازایی همسرش ، نمی توانستند صاحب فرزند شوند ، حضرت زکریا خدا را به امام حسین (علیه السلام) قسم داد و صاحب فرزند شد . حضرت یونس یکی دیگر از پیامبران الهی است که وقتی در شکم نهنگ بود در چهلمین روز ، خدا را به امام حسین (علیه السلام) قسم داد و گفت : الهی بحق الحسین و نجات یافت . سومین پیامبر که به درگاه امام حسین (علیه السلام) می رود حضرت یوسف علیه السلام می باشد که خدای تعالی به خاطر امام حسین علیه السلام حضرت یوسف را از چاه نجات داد ، همچنین در 7 سالی که یوسف در زندان بود ، ایشان خدا را به حق حسین علیه السلام قسم داد و نجات یافت .
مداحی ، قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

ادامه مطلب :

مراسم شب هفتم ماه محرم
موضوعات: ماه محرم  لینک ثابت



[چهارشنبه 1394-07-29] [ 11:20:00 ق.ظ ]