گزارش میلاد امام هادی (علیه السلام)

 به گزارش سمیه یوسفی- معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان گرمی- ، خانم زهرا ابراهیمی ، مبلغ حوزه علمیه این شهرستان ، با تاکید بر مطالعه و شناخت دقیق در سیره ائمه (ع) ، جهت دفاع از ایشان در برابر شبهات دشمنان جاهل و نادان ، بیان داشت : در چند سال اخیر صفحه ای در فیس بوک با عنوان ” یادآوری امام نقی (ع) به شیعیان”، به وجود آمده که سراسر توهین به ساحت مقدس امام هادی (ع) است . و علاوه بر ناسزا گویی ، روایات بسیاری  به دروغ به آن امام عزیز نسبت داده شده است .

وی با اشاره به اینکه چرا از بین ائمه (ع) ، این تیر شبهه و ناسزا و دروغ دشمن به سمت امام هادی (ع) نشانه رفته ؟ افزود : در بین فرقه های ملحق به شیعه ، آخرین فرقه ، فرقه ی واقفیه است که در امامت امام کاظم (ع) توقف کرده اند . پس بنابراین هر که امام رضا(ع) را قبول دارد. دوازده امامی است. لذا تیر توهین و ناسزا گویی دشمنان ، پنج امام باقی مانده از امام رضا (ع) تا امام مهدی (عج) را نشانه می رود . در این میان ، دشمنان نمی توانند توهین و اهانت به امام رضا و امام مهدی (عج) نمایند زیرا توهین به آن دو بزرگوار برای توهین کنندگان گران تمام می شود .چون نه تنها برادران اهل سنت ، بلکه برخی مسیحیان و یهودیان نیز به این دو امام علاقه دارند.

زهرا ابراهیمی در ادامه اظهار داشت : مقبره امام هادی (ع) در منطقه ای در عراق است که بیشترین اهل سنی را دارد لذا وقتی می خواهند بمبی در جایی بگذارند که گنبد و گلدسته ای را تخریب کنند سامرا را انتخاب می کنند تا بین شیعه و سنی اختلاف شروع شود .

مبلغ حوزه علمیه در پایان به اهمیت مطالعه در خصوص سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و افزود: کسی که شخصی را دوست بدارد تابع ایشان خواهد بود و در برابر ناملایمت ها از ایشان  دفاع خواهد کرد. پس ما که ادعا می کنیم که شیعه امام هادی (ع) هستیم باید در مقابل دشمنان جاهل ، با مطالعه و آگاهی بیشتر از ایشان دفاع نماییم .

 

موضوعات: اعیاد  لینک ثابت



[یکشنبه 1395-06-28] [ 12:11:00 ب.ظ ]