به همّت مدیریت محترم مدرسه علمیه ی حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی ، مراسمی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا صفری مؤسس محترم مدرسه برگزار گردید.
به گزارش مدیریت مدرسه ، سرکار خانم نوری ، این مراسم در تاریخ 29/8/92 به مناسبت هفتمین روز شهادت سید الشهداء حضرت امام حسین علیه السلام و یارانش برگزار گردید.
حجت الاسلام صفری در این مراسم با اعلام این مطلب که دین اسلام ، عصاره ی تمام ادیان و نیز عصاره ی پیام تمام انبیاست ، اظهار داشت که این دین مقدس بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ، توسط همان افرادی که ادعای بیعت و هم عهدی با حضرت علی علیه السلام را داشتند ، متحمل تحریفات عدیده ای شد و به این ترتیب مقدمات ضربات سنگینی بر اسلام ، فراهم گردید. اولین ضربه ملازم با جریان سقیفه و خلافت عمر بود که ماحصل آن جدایی امامت از دین و در نتیجه فراموشی تمام احکام اسلامی به جز نماز بود.ضربه ی دوم نیز در زمان خلافت عثمان ، اصل و اساس دین را مورد تهدید قرار داد ، ضربه ی سوم را حکومت معاویه بر اسلام تحمیل کرد و این دین مقدس را رو به نابودی پیش برد.اما ضربه ی چهارم که در واقع آخرین ضربه بود ، به خلافت رسیدن یزید بن معاویه بود که همین ضربه ، وظیفه ی امام حسین علیه السلام را معین می نمود، و امام با یاران معدودی که داشت ؛ 1-جلوی نابودی اسلام را گرفت و 2- کاری کرد که اسلام را تا ابد زنده نگه داشت.
ایشان در ادامه ی بیانات شان به دو ویژگی مهم شهادت طلبی و انتخاب سخت ترین مسیر برای شهادت اشاره نموده و فرمودند که هر دو ویژگی در همین تعداد اندک وجود داشت ؛ چون امام حسین علیه السلام با نهایت درایت ، آن ها را برگزیده بود ، به همین دلیل بود که همه ی آن ها برای رفتن به میدان کربلا ، فقط نیاز به اشاره ی کوچکی از جانب امام داشتند.

موضوعات: عمومی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1392-08-29] [ 03:55:00 ب.ظ ]