مراسم عزاداری شب دوم ماه محرم

 


ea

>طلاب ، اساتید و کادر مدرسه علمیه ی حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی ، در مراسم دومین شب ماه محرم که در تاریخ 14/8/92 ساعت 20 شب با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مهدوی راد ، مقام قضایی شهرستان برگزار گردید ، شرکت نمودند.

به گفته ی معاون فرهنگی این مدرسه سرکارخانم رباب شهبازی ، حجت الاسلام مهدوی راد در ادامه ی مباحث ارائه شده در شب اول ماه محرم ، یکی دیگر از موهبت الهی عطا شده به انسان را « عقل » دانسته ؛ بلکه آن را بالاترین نعمت قلمداد کرده و با استناد به حدیثی از یکی از ائمه معصومین علیه السلام ، آن را ابزار عبادت و بندگی خدا و کسب بهشت معرفی نمودند.

ایشان در ادامه ی بیانات خود افزودند که سراسر زندگی بشر ، جایگاه مطرح نمودن بحث عقل است و اظهار داشتند که وظیفه ی ما فقط متوجه کردن انسان ها به سوی عقول آن هاست.یعنی خودمان باید در امور خویش ، عقلانی برخورد نماییم و این گونه راه عقلانی بودن را به دیگران هم بیاموزیم.

حجت الاسلام مهدوی راد پاره ای مسائل از جمله : عجله داشتن ، احساسی برخورد نمودن ، پیروی از هوای نفس و تبعیت از خطای گذشتگان را منافی برخورد عقلانی دانسته و اذعان نمودند که در تربیت اسلامی باید نور عقل به کار گرفته شود تا اسلام مداری ، جایگاه خود را پیدا نماید .

ایشان در پایان سخنرانی ، به ذکر مصیبتی از مصائب کربلا پرداخته و در پایان برنامه نیز ، طلاب در مراسم قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی حضور یافتند.


ادامه مطلب :

مراسم عزاداری شب دوم ماه محرم
مراسم عزاداری شب دوم ماه محرم
موضوعات: عمومی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1392-08-15] [ 01:55:00 ب.ظ ]