مدرسه ی علمیه ی حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی در جهت تحقق بخشیدن به منویّات مقام معظّم رهبری ( مدظلّه العالی ) مبنی بر تلاش در جهت افزایش جمعیت در ایران ، اقدام به برگزاری کارگاه های جمعیت افزایی به مسئولیت پایگاه حجاب بسیج خواهران نمود . این کارگاه که در 2 دوره برگزار گردید مدیر و مبلّغ مدرسه ی علمیه سرکار خانم حکیمه نوری به تبیین مسائل مربوط به کنترل جمعیت و یا ازدیاد آن پرداخت که به گزیده ای از آن اشاره می گردد.
ازدواج و فرزند دارشدن ، سنّت حسنه ای در اسلام است که با فطرت همه ی انسان ها همسو است. اسلام بر فرزند دار شدن تأکید دارد و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، فرزند را ، رحمت و برکت معرفی می کند.
مسأله ی کنترل جمعیت یا شعار ( فرزند کمتر زندگی بهتر ) که از سال 1367 به بعد مطرح شده به شکل ناموزون تا دهه ی 90 ادامه دارد و با توجه به نیاز جامعه ایران به جمعیت جوان در چند سال آینده ، لازم است زاد و ولد در خانواده ها افزایش یابد که البته این کار نیازمند مدیریت خوب از طرف مسئولان جامعه و خانواده هاست.
ایشان در ادامه ، بسیاری از راه های کنترل جمعیت که از طرف بانوان انجام می شود مثل سقط جنین و عمل جراحی در رحم ( قطع رحم) زنان را با استناد به آیه ی 31 سوره ی مبارکه ی اسراء ، مخالف موازین اسلامی شمرد و افزود : در حال حاضر ، ما نیازمند افزایش جمعیت در سطح کشور هستیم و مسأله ی اقتصادی و … نباید مانع از تحقق این جریان در سطح کشور باشد چرا که طبق فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم ، رزق و روزی همه ی موجودات به دست خداوند است.
ایشان در پایان از خانواده ها خواست در جهت حفظ امنیت کشور و پیشبرد اهداف آن باید افزایش جمعیت را یک هدف اصلی در خانواده ها ترسیم کنیم.

موضوعات: عمومی  لینک ثابت



[یکشنبه 1392-09-17] [ 02:40:00 ب.ظ ]