به گزارش رباب شهبازی – مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی- سمیه یوسفی – مبلغ و مدرس و معاونت فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) خواهران شهرستان گرمی ،در مراسم میلاد امام رضا(ع) که به صورت شهری و با حضور بانوان شهرستان برگزار شد با تبریک میلاد امام رضا(ع) آن حضرت را به عنوان یک برکت و نعمت برای جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: وجود امام رضا(ع) اقیانوس رحمت و نعمت برای مومنان و مسلمانان بخصوص ایرانیان می باشد.

وی در ادامه به علت انتقال امام رضا(ع) از مدینه به مشهد توسط مامون اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دلایلی که مامون، آن حضرت را به عنوان ولیعهدی خود انتخاب کرد برای کنترل امام(ع) بود ، چرا که مامون می دانست اگر امام در مدینه باشد و مامون در مشهد؛ کنترل و جلوگیری از تبلیغ دین سخت و دشوار و تقریبا محال خواهد بود.

مدرس حوزه علمیه دومین علت انتصاب امام به مقام ولیعهدی توسط مامون را سرکوب کردن انقلابیون بیان کرد و تاکید کرد: وجود انقلابیون طرفدار امام(ع) ، هر حرکت مامون را خنثی می کرد مامون با انتخاب آن حضرت به مقام ولیعهدی، خواست انقلابیون را مهار کند تا آنها به خیال اینکه امام(ع) هم در آن حکومت حضور دارد دست از ضدیت با حکومت بردارند.

مبلغ حوزه علمیه گفت: علت سوم انتخاب امام به مقام ولیعهدی خدشه دار کردن چهره مقدس و معنوی امام(ع) بود تا در مردم این تصور ایجاد شود که امام هم طرفدار پست و مقام است و از حضور در این مقام راضی و خشنود می باشد.

وی در پایان بیان داشت : امام رضا(ع) نه تنها تشنه پست و مقام نبود حتی به انقلابیون فرمودند: که حضور من در کاخ حکومتی، شماها را از تبلیغ دین دلسرد نکند چرا که امام با مامون شرط کرده بودند که با شرایط خودشان ولیعهدی را می پذیرند از جمله شرط آن حضرت ؛ عدم دخالت در کارهای حکومتی، استفاده از غذاهای ساده و… بود.

از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم و دهه کرامت، اعزام مبلغین ، مولودی خوانی دسته جمعی ، جزء خوانی ، پخش کارت صلوات و پذیرایی می باشد .

 

موضوعات: اعیاد  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-05-15] [ 04:21:00 ب.ظ ]