مدرسه علمیه ولیعصر(عج) گرمی
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو





  نشست علمی « کتاب ، بهترین دوست » به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی   ...

مشاور حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) گفت:
خودباوری شرط موفقیت است.

خانم فاطمه تاری زاده ، با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی ، کتاب را بهترین دوست انسان معرفی کرده و طلاب را به تولید علوم دینی متناسب با نیازهای فعلی جامعه تشویق کرد و بیان داشت: شرط موفقیت افراد ، خودباوری است.
به گزارش حلیمه موسوی - معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی- فاطمه تاری زاده- استاد راهنما و مشاور حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج)- کتاب را بهترین دوست انسان معرفی کرده و طلاب را به تولید علوم دینی متناسب با نیازهای فعلی جامعه تشویق کرد و بیان داشت: شرط موفقیت افراد ، خودباوری است.اینکه انسان خود را تحلیل کند قابلیت ها و استعدادهایی که خداوند در وجودش به ودیعه گذاشته را شناسایی کرده و اینها را وسیله موفقیت و پیشرفت خود قرار دهد.
مشاور حوزه علمیه با اشاره به شخصیت های موفق و برجسته علمی ، این افراد را طلبه عصر خود معرفی کرده و افزود: این افراد علم را لیوان به لیوان نوشیدند و از شکست هایشان ناامید نشده بلکه با تمرین و تکرار برای یادگیری مهارتهای علمی بیش از پیش تلاش نمودند. و ناامیدی را از وسوسه های شیطانی می دانستند.
خانم تاری زاده، یکی از خصلت های فطرتی انسان را حس شیرین آفرینندگی دانست و تاکید کرد: انسان دوست دارد خالق یک اثر باشد و هنگامی که یکی از اثر او به بار می نشیند حس خوبی به صاحب آن دست می دهد. پس طلاب باید خالق آثار علمی مفید و برای پاسخ گویی به نیازهای علمی افراد جامعه باشند.
در پایان برنامه از کتابدار مدرسه ، فعالان کتاب خوانی و بیشترین اهدا کنندگان کتاب به کتابخانه مدرسه تجلیل شد.

 

ادامه »

موضوعات: هفته کتاب و کتاب خوانی  لینک ثابت



[سه شنبه 1395-08-25] [ 03:23:00 ب.ظ ]





  کارگاه پژوهشی روش های علمی مطالعه   ...
کارگاه پژوهشی روش های علمی مطالعه

حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان گرمی ، عصر امروز ( مورخه 24/08/94) به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ، کارگاه پژوهشی با عنوان « روش های علمی مطالعه » با سخنرانی آقای محمدتقی اسعد ، کتابدار کتابخانه عمومی شهرستان و با شرکت اساتید و طلاب در سالن اجتماعات حوزه برگزار نمود .
آقای اسعد در ابتداء با تبریک روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار ، در توضیح مزایا و شاخصه های مطالعه به روش علمی ، اولین هدف از مطالعه را ، کاهش زمان مطالعه دانسته و اظهار کرد: افزایش میزان یادگیری ، طولانی شدن مدت حافظه و آسان سازی به خاطرسپردن مطالب از دیگر اهداف مطالعه به روش علمی است.
وی در ادامه مراحل مطالعه را دیدن ، خواندن بدون صدا ، مطالعه با صدای بلند و نوشتن بیان کرد و افزود : اگر مطالعه کننده علاوه بر3 مرحله اول ، یادداشت برداری هم کند از پروسه های مطالعه 70 یا 80 درصد بهره مند می شود .اگر کسی هم بخواهد 70 درصد را به 100 درصد افزایش دهد باید در هنگام مطالعه کلمات کلیدی را برجسته نگاری یا بزرگ نمایی کند .
کتابدار کتابخانه عمومی شهرستان گرمی تصریح کرد: آغاز درست مطالعه ، برنامه ریزی صحیح و مدون ، نظم و ترتیب در فراگیری مطالب ، حفظ آرامش ، سود بردن حداکثری از حداقل زمان ، تغذیه مناسب ،ورزش منظم ،خواب کافی و…. از موارد و نکاتی است که در هنگام مطالعه باید رعایت گردد . همچنین پرهیز از پرخوری ،عدم تغییر زمانی و مکانی در هنگام مطالعه ، در دسترس بودن منابع مطالعاتی مورد استفاده ، هوا و نور مناسب ،برجسته خوانی و تمرکز بر روی مطالب مهم و دمای محیطی مناسب ، از دیگر نکات مراعات شده در هنگام مطالعه می باشد .
وی در پایان خاطر نشان کرد : از مواعد مطالعه می توان فجر « پگاه یا صبگاه» ، نیم ساعت الی 45 دقیقه بعد از صرف صبحانه نسبتاً سنگین ، پس از قیلوله ظهرگاهی تا شفق (سرخی آسمان ) و نیم ساعت پس از شام تا نیمه های شب را نام برد که از بین این 4 موعد ،65 درصد از علما و مراجع مورد چهارم را پیشنهاد می کنند ؛چون مطالب خوانده شده در مغز و ذهن انسان بایگانی می شود .
شرکت در برنامه بیست و سومین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در سالن کتابخانه عمومی ، بازدید از نمایشگاه کتاب برگزار شده در کتابخانه حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی و بازدید از کتابخانه موسس حوزه علمیه و امام جمعه شهرستان حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا صفری از دیگر برنامه های اجراء شده در این روز بود .

 

ادامه »

موضوعات: هفته کتاب و کتاب خوانی  لینک ثابت



[یکشنبه 1394-08-24] [ 03:56:00 ب.ظ ]





  24 آبان روز کتاب و کتاب خوانی   ...

کتاب وکتابخوانی سه اصل مهم دانش اندوزی است .

یکی از کارهای مهم این است که ما ذهن را عادت دهیم به نظم در مطالعه . گاهی مراجعه به یک کتاب اگر در جای خود قرار بگیرد ، یعنی قبل از این کتاب ، کتاب های دیگری که متناسب با این موضوع است ، خوانده شده باشد ، بعد این کتاب مطالعه شود ، تأثیر به مراتب بیشتر و عمیق تری خواهد داشت از این اینکه این کتاب بدون ملاحظه آنچه مرتبط با آن است ، دیده شده باشد .خوب این راهنمایی می خواهد .(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان کتابخانه ها و کتابداران 29/4/90)

موضوعات: هفته کتاب و کتاب خوانی  لینک ثابت



 [ 11:58:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما