مدرسه علمیه ولیعصر(عج) گرمی
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو





  گزارش همایش نه دی ماه، روز بصیرت و میثاق با ولایت   ...

به گزارش سمیه یوسفی–معاونت فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی- طلاب سطح 2 و 3 ، مبلغین، کادر و اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) خواهران شهرستان گرمی در همایش و تجمع بزرگ نهم دی ماه ، روز بصیرت که در مسجد جامع شهرستان گرمی برگزار شد حاضرشدند تا ضمن تجدید میثاق با ولایت ، تنفر خود را از دشمنان داخلی و خارجی اعلام نمایند. در این تجمع عظیم، آقای قاسمیان – کارشناس سیاسی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل- با تبریک این روز بزرگ و قدردانی از ملت غیور و با بصیرت ایران اسلامی، بصیرت را؛ راه شناخت حق از باطل معرفی کرد و افزود : مردم غیور ایران با تکیه بر بصیرت، خود و کشور را از مقام تحقیر به درجه عزت رساندند.

وی در ادامه اولین دستاورد انقلاب را برکناری طاغوت دانست و گفت: مردم با بصیر ایران در زمان طاغوت ، با توکل بر خدای متعال و تکیه بر بصیر سالم خود طاغوت ملعون و متکی به غرب را کنار زدند و به جهانیان اعلام داشتند که ملت ایران ، ملتی است که زیر بار تحقیر و ذلت نمی رود.

کارشناس مسائل سیاسی ، فتنه 88 را یک پرتگاه عظیم برای کشور دانست و اظهار داشت: همیشه و در همه جا یک اقلیت بی بصیر در جامعه هستند و حاضرند که با تشویق های دروغین آمریکا  و کشورهای اروپایی کشور و اعتقادات مذهبی را به آتش بکشند . همانطور که در فتنه 88 آن اقلیت بی بصیر ، کشور را به لبه پرتگاه رساندند .

آقای قاسمیان ، نجات از فتنه را تنها با بصیر میسّر دانست و تاکید کرد : فتنه، دردی نیست که با تانگ و اسلحه خاموش شود بلکه تنها خاموشگر فتنه بصیرت است و بس. در فتنه 88 اقلیت جاهل با شعارهای ضد دینی خود ، مسیری برای نفوذ دشمن به کشور باز می کردند ولی ملت و رهبری بصیر ، مانع این حرکت ها شدند.

سخنران جلسه ، هدف آمریکا و کشورهای اروپایی را از حمله به فلسطین و امثال آنها ، یک تغییربرای حضور در آن کشورها معرفی کرد و عنوان داشت: آمریکا و حامیانش با تبدیل قدس به عنوان پایتخت اسرائیل می خواهند یک روشی را شروع کنند تا در سایر کشورها نیز تصرف کرده و به نفع خود تغییراتی را ایجاد نمایند.

کارشناس مسائل سیاسی دومین دستاورد انقلاب و خاموش کردن فتنه را کسب اقتدار شمرد و گفت : آمریکا نمی تواند کشورهای بزرگی چون ایران را تسخیر نماید. لذا از روش تجزیه استفاده می کند تا با تجزیه کشور به هدف خود برسد .بنابراین با ایجاد اختلاف در بین ارگان ها ، سازمانها ، نهادها و… می خواهد کشور تجزیه گردد تا راحت تر کشور را به تصرف خود در آورد. ولی ملت ایران اسلامی در زمان انقلاب و فتنه 88 با وحدت و اتحاد و بصیرت خود به جهانیان اعلام داشتند که ایران اسلامی مقتدارانه در پای نظام ایستاده است و همیشه پشتیبان ولایت فقیه خواهد بود.

از دیگر برنامه این تجمع، خیرمقدم گویی فرمانده سپاه ناحیه گرمی، و راهپیمایی بود.

 

موضوعات: مناسبت ها  لینک ثابت



[شنبه 1396-10-09] [ 05:44:00 ب.ظ ]





  مراسم افتتاحیه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج)   ...

حجت الاسلام صفری در مراسمی که به مناسبت آغاز سالتحصیلی 96-97 برگزار شد با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس ، بر ما منت گذاشتند بیان داشت: ما ریزه خوار شهدا هستیم ، هر چه داریم از شهداست و هر چقدر تلاش کنیم تا حق شهداء را به جا آوریم این کار به نحو صد در صد میسور نخواهد بود .

موسس حوزه علمیه گفت: تنها راه ادای حق شهداء ، که از توان ما بر می آید ادامه راه آنهاست طوری که آنها راضی باشند .

امام جمعه شهرستان با اشاره به ماه محرم و ماه سوگواری حضرت اباعبدالله اظهار داشت: امام حسین(ع) برای امر به معروف قیام کرد تا رسالت جدش را ادامه دهد اما رسالت حضرت رسول اکرم(ص) در عمل من و شماست، طلاب باید ادامه دهندگان امر به معروف و نهی از منکر باشند و در این راه از هیچ خطری هراس نداشته باشند. و در پایان مراسم از طلاب برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

 

موضوعات: مناسبت ها  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-07-05] [ 09:29:00 ق.ظ ]





  افتتاحیه حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) خواهران شهرستان گرمی   ...
افتتاحیه حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) خواهران شهرستان گرمی

 

آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در این مراسم با تأکید بر نقش بی بدیل حوزه های علمیه در هدایت جامعه تصریح کرد که این مکان در راستای ادای اصلی ترین حق به جامعه تشکیل یافته است ، جامعه برای تربیت نسل فاخر برای ادای دین و مذهب باید حوزه های علمیه را داشته باشد . وبرای تربیت نیروهای حاذق در این زمینه و نیز در راستای تنظیم ذائقه های ملت همگام با لذت های معنوی ، حوزه های علمیه ایجاد شده اند .
وی افزود : حوزه های علمیه تصحیح کننده آداب و رسومی که در حال سوزاندن جامعه هستند و نیز نجات بخش جوانان از گرداب عقاید باطلی چون ازدواج سفید می باشند که این آداب و رسوم و بدعت ها نفس دین را می گیرند ، ما برای تصحیح این ها نیازمند این مکان ها هستیم . وقتی حضرت علی (علیه السلام) را تحت فشار گذاشتند تا قبول خلافت کند ، فرمود : « اگر چنین نبود که خداوند متعال از علماء پیمان گرفته که بر گرسنگی مظلومان در برابر شکم بارگی ظالمان سکوت نکنند هرگز خلافت را نمی پذیرفتم » .
وی در ادامه ی سخنان خود به نقش مهم حوزه های علمیه در شکل گیری تاریخ کشور تأکید کرده و اظهار کرد ، اگر حضرت امام (ره) نبود معلوم نبود الان کجا بودیم ؟ وقتی شاه یک مملکت به آمریکا قول ناموس داد که به آن ها خیانت نکند ، فقط شخصی چون امام (ره) توانست در برابر او بایستد و… یا اینکه میرزای بوئینی حاضر نشد فرزندش را به دامادی یک شاه ظالم در آورد . روحانیت معظم ما تاریخ را ساختند . ما از زمان شاه خیلی چیزها از جمله اهانت های به خودمان را فراموش نخواهیم کرد . فخر و مباهات و مفاخره هر شهری را حوزه های علمیه آن شهر می سازند . همان حوزه هایی که هم امام خمینی (ره) را در تاریخ درخشان خود دارد ، کسی که حتی ارتش سرخ شوروی هم با همه ادعاهایشان از ابهت و عظمت نگاه ایشان ابراز وحشت می کرد .
آیت الله عاملی پایان بخش سخنان خود را هشدارهایی در مورد جنگ نرم قرار داده و تأکید کرد که امروز وارد جنگ بسیار عظیمی شده ایم ، که این جنگ ، جنگ هسته ای با بمب و اسلحه و… نیست، این جنگ داخل خانه های خود ماست ، شبکه های اجتماعی ، کانال های هوایی و شبکه های ماهواره ای ، رفته رفته آداب و سنت های صحیح مان را از ما خواهند گرفت ، امروز با خطر تحریکات غریزی و ضعف عواطف مواجهیم وی با استناد به روایت « جوان، زمین آماده به کشت است» ، افزود : شبکه های ماهواره ای ، در شب ها برای جوانان ما دفترچه های آماده به خدمت پخش کرده و برای خود سرباز جمع می کنند، باید حواسمان باشد .
30 سال بعد ، با این شیوه ، آداب و رسوم و مدنیت ما به کجا خواهد رسید ؟ تمام تلاش ها در حوزه های علمیه این است که مرجعیت فرهنگی را از غربی ها بگیریم ، کار ما همین است .
مقام معظم رهبری هم در مورد شبکه های مجازی حساسیت زیادی دارند طوری که می فرمایند اگر رهبر ملت نبودم مدیر شبکه های اجتماعی می شدم . این به دلیل حساسیت فضای مجازی در ساخت فرهنگ است .حوزه های علمیه خواهران هم خیلی مهم است چون هر کدام می توانند یک سفیر باشند در خانه و محله خود ، زنان می توانند حتی در تقلیل یا حذف جهیزیه هم موفق باشند ، اگر بخواهند ، در حدیث داریم که در آخرالزمان مردم به وسیله لوازم خانه با هم تفاخر می کنند ، خواهران باید با این امر مبارزه کنند .

موضوعات: مناسبت ها  لینک ثابت



[یکشنبه 1394-06-29] [ 02:41:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما