حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) خواهران شهرستان گرمی (مورخه 30/7/94) جلسه ای با عنوان تبیین جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در نظام تعلیم و تربیت با سخنرانی سرکار خانم فاطمه تاری زاده ، مشاور حوزه و با شرکت اولیاء و کل طلاب برگزار نمود .
تاری زاده در ابتداء ضمن عرض تسلیت به مناسبت دهه ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (علیه السلام) و یاران با وفایش بیان داشت: خانواده به عنوان اولین پایگاه آموزش مباحث دینی ، اجتماعی و فردی موثرترین و طولانی ترین مرکز آموزش و پرورش بوده و از اهمیت و جایگاه ویژه ای در اسلام برخوردار است .بنابراین یکی از حیاتی ترین نیازهای زندگی بشر تربیت است که در پرتو آن انسان به سعادت دست پیدا می کند .
وی تصریح کرد: اولین قدم برای تربیت فرزند صالح باید در جوانی پدر و مادر برداشته شود و هرچه در آن ایام پاک تر باشند می توانند فرزندان صالح تری پرورش دهند .
وی در ادامه افزود : 8 ایستگاه تربیتی از تکلیف خود پدر و مادر تا تکلیف فرزند اعم از حفظ طهارت در دوران نوجوانی ، انتخاب درست همسر ، انعقاد نطفه ، عوامل موثر در دوران بارداری ، دوران شیرخوارگی ، 7 سال اول تربیت ، 7 سال دوم و 7 سال سوم وجود دارد که باید توسط پدر و مادر رعایت گردد .
مشاوره حوزه علمیه خواهران حضرت ولی عصر (عج) تأکید کرد: تربیت در خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، چون تربیت در خانواده توأم با رحمت و لطافت است و والدین علاوه بر معلم بودن ، مربی هم هستند و رابطه ها در خانواده بستر ظرفیت سازی در جامعه است لذا مهمترین نهاد و عنصر در دین پذیری افراد خانواده می باشد . بنابراین موفقیت در خانواده برابر با موفقیت در جهان است .
وی در پایان خاطر نشان کرد : سه محور اساسی در تربیت ، مشارطه ، مراقبه و محاسبه در خانواده می باشد و شروع فرایند تربیت ، ادامه و تثبیت آن همه در خانواده است . برای ایجاد خانواده مستحکم باید پنج تنظیم درخانواده صورت گیرد ؛ تنظیم محبت ، تنظیم شخصیت ، تنظیم ظاهر و باطن ، تنظیم ارتباطات و تنظیم سرمایه .

ادامه »

موضوعات: مشاوره  لینک ثابت



[دوشنبه 1394-08-04] [ 12:30:00 ب.ظ ]