به گزارش سمیه یوسفی – معاونت فرهنگی مدرسه علمیه خواهران ولیعصر(عج) شهرستان گرمی – حجت الاسلام یداله صفری- امام جمعه و موسس حوزه علمیه خواهران و برادران شهرستان گرمی- در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله (ع)، در شب پنجم ماه محرم ، شهادت را رمز پیروزی دانست و افزود: اعتقاد به شهادت ، اعتقاد به باورها و ایمان است .

وی در ادامه با اشاره به زیبایی های روز عاشورا افزود: امام حسین(ع) در فرصت نیم روز عاشورا با آن نیروی نظامی کم، باید کاری می کرد تا روز قیامت در ذهن ها ماندگار می ماند و در این فرصت اندک باید کار بزرگ می کرد به بزرگی عقیده و ایمان مسلمانان.

حجت الاسلام صفری، شهادت امام حسین(ع) را زیبا معرفی کرد و بیان داشت: امام حسین(ع) باید طوری به شهادت می رسید که خداوند متعال دوست داشت. سر مبارک امام بالای نیزه ها می رفت ، اهل بیت امام باید به اسارت می رفتند تا جامعه انسانیت بدانند که امام حسین(ع) برای خدا بود ، برای خدا حرکت کرد و در راه خدا به شهادت رسید.

امام جمعه شهرستان گرمی، اساس مکتب دفاعی حضرت سیدالشهداء را شهادت بر توحید و نبوت دانست و اظهار داشت: تمدن انسانهای مادی گرا می گوید که کاری با آخرت نداریم ولی شعار امام حسین(ع) می گوید که هدف از خلقت دنیا ، پرستش و معرفت به خدای متعال است .

موسس حوزه علمیه خواهران و برادران گفت : امام حسین (ع) ، در دنیای فعلی که اکثر اندیشه ها مبتذل است چراغی شد برای سیر در تاریکی ها ، هر کس نگاه از این چراغ برندارد به یقین هدایت می یابد و به سعادت دنیوی و اخروی می رسد.

از دیگر برنامه اجرا شده در این مراسم معنوی ، مداحی ، سینه زنی ، روضه خوانی و…. بود.

 

 

موضوعات: ماه محرم  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-07-05] [ 02:32:00 ب.ظ ]