مدرسه علمیه ولیعصر(عج) گرمی
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو





  مراسم شب پنجم ماه محرم در سالن اجتماعات   ...

به گزارش سمیه یوسفی – معاونت فرهنگی مدرسه علمیه خواهران ولیعصر(عج) شهرستان گرمی – حجت الاسلام یداله صفری- امام جمعه و موسس حوزه علمیه خواهران و برادران شهرستان گرمی- در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله (ع)، در شب پنجم ماه محرم ، شهادت را رمز پیروزی دانست و افزود: اعتقاد به شهادت ، اعتقاد به باورها و ایمان است .

وی در ادامه با اشاره به زیبایی های روز عاشورا افزود: امام حسین(ع) در فرصت نیم روز عاشورا با آن نیروی نظامی کم، باید کاری می کرد تا روز قیامت در ذهن ها ماندگار می ماند و در این فرصت اندک باید کار بزرگ می کرد به بزرگی عقیده و ایمان مسلمانان.

حجت الاسلام صفری، شهادت امام حسین(ع) را زیبا معرفی کرد و بیان داشت: امام حسین(ع) باید طوری به شهادت می رسید که خداوند متعال دوست داشت. سر مبارک امام بالای نیزه ها می رفت ، اهل بیت امام باید به اسارت می رفتند تا جامعه انسانیت بدانند که امام حسین(ع) برای خدا بود ، برای خدا حرکت کرد و در راه خدا به شهادت رسید.

امام جمعه شهرستان گرمی، اساس مکتب دفاعی حضرت سیدالشهداء را شهادت بر توحید و نبوت دانست و اظهار داشت: تمدن انسانهای مادی گرا می گوید که کاری با آخرت نداریم ولی شعار امام حسین(ع) می گوید که هدف از خلقت دنیا ، پرستش و معرفت به خدای متعال است .

موسس حوزه علمیه خواهران و برادران گفت : امام حسین (ع) ، در دنیای فعلی که اکثر اندیشه ها مبتذل است چراغی شد برای سیر در تاریکی ها ، هر کس نگاه از این چراغ برندارد به یقین هدایت می یابد و به سعادت دنیوی و اخروی می رسد.

از دیگر برنامه اجرا شده در این مراسم معنوی ، مداحی ، سینه زنی ، روضه خوانی و…. بود.

 

 

موضوعات: ماه محرم  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-07-05] [ 02:32:00 ب.ظ ]





  مراسم شب سوم شهادت امام حسین(علیه السلام)   ...
مراسم شب سوم شهادت امام حسین(علیه السلام)

حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی ، مراسم شب سوم شهادت امام حسین (علیه السلام) و یاران وفادارش ، همچنین سالروز امام سجاد علیه السلام را با سخنرانی و روایت گری سرکار خانم سمیه یوسفی ، مدرس و مبلغ حوزه ، با شرکت بانوان شهرستان ، طلاب و اساتید در سالن اجتماعات حوزه برگزار نمود .
یوسفی در ابتداء یکی از موضوعاتی که در مورد امام حسین (علیه السلام) مغفول مانده را حماسی بودن امام دانست و بیان کرد: امام حسین (علیه السلام) یک شخصیت حماسی است امام حسین (علیه السلام) حماسه ساز است و حماسه آفرین .
وی در ادامه افزود : حماسه ها سه قسم هستند : قومی ، افسانه ای و مقدس هستند . مشخصات حماسه مقدس این است که فقط حق و حقیقت را مد نظر دارند و در اوج خفقان رشد و در مقابل استکبار و ظلم ایستادگی می کنند ، رهبران حماسه های مقدس، بینش بالایی داشته و چیزی را می بینند که بقیه آن را نمی بینند .
مبلغ حوزه اظهار کرد: معاویه در نیمه ی ر جب سال شصت هجری ، بعد از نوزده سال و سه ماه حکومت ، در 78 سالگی در شهر دمشق از دنیا رفت . و پسرش یزید بر مسند خلافت نشست . او طبق وصیت پدر باید از امام حسین (علیه السلام) بیعت می گرفت ، اما امام وقتی دعوت به کاخ ولید بن عتبه می شود می فرماید : ما اهل بیت نبوت و معدن رسالت هستیم و ملائکه بر ما نزول می کنند و شروع دنیا با اهل بیت بوده و خاتمه آن هم با اهل بیت (علیه السلام) می باشد و یزید مردی فاسق ، شراب خوار و آدمکش که آشکارا گناه می کند . امام در ادامه می فرمایند :« و مثلی لایبایع مثله ؛ یعنی مثل من هرگز با مثل یزید بیعت نمی کند » . هدف امام از این بیعت نکردن فقط آگاه کردن مردم است بر نادانی ایشان که باید طبق وصیت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله و سلم) عمل شود امام حسین (علیه السلام) در ادامه می فرمایند: ای مردم طبق وصیت جدم رسول الله که فرمودند : خلافت بر خاندان ابی سفیان و بر طلقا و فرزندان طلقا حرام است .وقتی که معاویه را بر فراز منبر من دیدید ، شکمش رابشکافید » ولی مردم مدینه هنگامی که معاویه را بر منبر جدم دیدند ، دستور پیامبر را اجراء نکردند و خدای متعالی آنها را به یزید مبتلا کرد .
یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: هدف امام حسین (علیه السلام) ، اصلاح امت جدشان حضرت رسول اکرم (صلی الله و آله و سلم) بود؛ چرا که خلافت در دست یک شخص شراب خوار افتاده بود و جامعه ای که به دست این چنین شخصی اداره شود باید فاتحه اسلام را بخواند .
امام حسین (ع) خون قلب خود را نثار اسلام کرد تا به همه جهانیان نشان دهد که وقتی هدف ، مقدس باشد مال ، اهل بیت و حتی جان هم باید فدای آن گردد.
مداحی ، سینه زنی ، قرائت زیارت عاشورا از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود .

 

موضوعات: ماه محرم  لینک ثابت



[دوشنبه 1394-08-04] [ 12:38:00 ب.ظ ]





  مراسم شب هفتم ماه محرم   ...

حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان گرمی ، مراسم شب هفتم ماه محرم را با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مرادزاده مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) برادران و با شرکت عموم بانوان طلاب و اساتید در سالن اجتماعات حوزه برگزار نمود .
حجت الاسلام مرادزاده در ابتداء با اشاره به روایتی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که فرموده است : « قطعاً به خاطر کشته شدن حسین (علیه السلام) ، حرارتی در قلب مومنان ایجاد می شود که تا قیامت خاموش شدنی نیست » ، بیان کرد: این حرارت است که باعث سیه پوش شدن مومنان گردیده و تا جایی پیش می روند که در سال قبل مشاهده شد ، 20 میلیون زائر به زیارت امام حسین (علیه السلام) رفتند و این آثار حرارت است در قلب مومنان .
وی اظهار داشت : از ویژگی های منحصر به فرد امام حسین (علیه السلام) نسبت به بقیه امامان و پیامبران ، شفای تربت ایشان می باشد که بسیاری از دردها ی بی درمان را معالجه می کند و در ادامه افزود : پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نسبت به امام حسین (علیه السلام) ، محبت ویژه ای داشتند ، به گونه ای که وقتی حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در مسجد سخنرانی می کردند ، با ورود امام حسین (علیه السلام) از منبر پایین آمده و او را در آغوش می گرفت و از گردنش می بوسید و از فضایل او می گفت . آیت الله بروجردی می گوید : این نشانه است برای دوست داشتن پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نسبت به امام حسین(علیه السلام) .
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) برادران شهرستان گرمی تصریح کرد: تمامی انبیاء در هنگام مشکل ، متوسل به امام حسین (علیه السلام) می شدند ، یکی از این انبیاء ، حضرت زکریا (علیه السلام) می باشد که به خاطر پیری خود و نازایی همسرش ، نمی توانستند صاحب فرزند شوند ، حضرت زکریا خدا را به امام حسین (علیه السلام) قسم داد و صاحب فرزند شد . حضرت یونس یکی دیگر از پیامبران الهی است که وقتی در شکم نهنگ بود در چهلمین روز ، خدا را به امام حسین (علیه السلام) قسم داد و گفت : الهی بحق الحسین و نجات یافت . سومین پیامبر که به درگاه امام حسین (علیه السلام) می رود حضرت یوسف علیه السلام می باشد که خدای تعالی به خاطر امام حسین علیه السلام حضرت یوسف را از چاه نجات داد ، همچنین در 7 سالی که یوسف در زندان بود ، ایشان خدا را به حق حسین علیه السلام قسم داد و نجات یافت .
مداحی ، قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

ادامه »

موضوعات: ماه محرم  لینک ثابت



[چهارشنبه 1394-07-29] [ 11:20:00 ق.ظ ]





  مراسم شب پنجم محرم   ...
مراسم شب پنجم محرم

حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان گرمی ، مراسم شب پنجم ماه محرم را با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسین یوسفی نماینده جمعیت تعاون در حوزه های مرتبط با جمعیت تعاون اسلامی ، و با شرکت عموم بانوان شهرستان، طلاب و اساتید در سالن اجتماعات حوزه برگزار نمود .
حجت الاسلام یوسفی با اشاره به آیه 6 سوره تحریم بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است : ای کسانی که ایمان آورده اید خود و خانواده ی خویش را از آتشی که هیزم آن انسان ها و سنگ هاست نگه دارید » همه ما در مقابل این آیه ، وظیفه داریم در راهی قرار بگیریم که انتهایش سعادت است و فرزندانمان را نیز به راهی رهنمون سازیم که به سعادت برسند . مسیری که باید طی کنیم آن راهی است که خداوند متعال برایمان ترسیم کرده است . بنابراین راه خداوند یکی است و از مسیر اهل بیت (علیهم السلام ) می گذرد .
وی در ادامه اظهار داشت : راه اهل بیت (علیهم السلام) راه خداست ، همان دستوراتی که خداوند متعال به واسطه پیامبر اکر(صلی الله علیه و آله و سلم) بیان فرموده و در آن حلال و حرام معین گردیده است ، همان راهی که حضرت علی (علیه السلام) فرموده است ، زندگی تان را براساس برنامه ی قرآن ترسیم کنید . اگر این گونه زندگی بکنید به منزله ی تبعیت از اهل بیت (علیهم السلام) است .
نماینده جمعیت تعاون اسلامی تصریح کرد : متأسفانه شیعیان ، از یک چیز غافل شده اند و آن این که دستورات دین و اهل بیت (علیهم السلام) را دوست داریم ، گوش می کنیم و می دانیم ولی عمل نمی کنیم . حال این که این غفلت است پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) فرموده است : « انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ….» ، من دو چیز گرانبها برای شما می گذارم تا زمانی که به این دو یعنی قرآن و عترت متمسک شوید و چنگ زنید به سعادت می رسید بنابراین از جهت عملی اگر از امام حسین (علیه السلام) ، حضرت زهرا (سلام الله علیها) و دیگر امامان معصومین (علیهم السلام) تبعیت کنیم به سعادت می رسیم .
حجت الاسلام یوسفی در پایان با بیان مضرات و تاثیرات منفی ماهواره وفضای مجازی برخانواده ها ، مخصوصاً بانوان خاطرنشان کرد : اگر بخواهیم فرزندانمان در مسیر سعادت بمانند یک راه دارد و آن آشنایی با اهل بیت (علیهم السلام) است اینکه از اوان کودکی ، آنها را با نماز ، حجاب ، قرآن ، مسجد و… آشنا کنیم . همچنین مسئله محرم و نامحرم را به صورت جدی و محکم در نظر بگیریم و فرزندان به خصوص دختران را با این مسئله ، حساس بزرگ کنیم و در نهایت از راههایی که می تواند ما و خانواده هایمان را واکسینه مذهبی نماید برگزاری روضه های عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) و ائمه ی معصومین (علیهم السلام) و جلسات خانگی بانوان با کمترین امکانات است. بنابراین یکی از بهترین ، مهمترین و محکمترین راههای فرهنگی برای جذب جوانان در مسیر هدایت ، ارتباط با اهل بیت (علیهم السلام) و مجالس امام حسین (علیه السلام) می باشد .
مداحی ، قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

موضوعات: ماه محرم  لینک ثابت



[دوشنبه 1394-07-27] [ 03:12:00 ب.ظ ]





  گزارش شب اول ماه محرم   ...

حوزه ی علمیه ی حضرت ولی عصر (عج) خواهران شهرستان گرمی ، دیشب ( مورخه 22/07/94) مراسم شب اول ماه محرم را با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مصطفی زارع معاون اجرایی و مدرس حوزه علمیه برادران و با شرکت طلاب ، اساتید و عموم بانوان شهرستان در سالن اجتماعات حوزه برگزار نمود.
حجت الاسلام زارع در ابتدا با تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به محضر حضرت صاحب الزمان (عج) ، به روایتی از امام صادق علیه السلام در مورد عزاداری پدر بزرگوارشان و ائمه ی معصومین علیهم السلام در ماه محرم اشاره نموده و بیان کرد : عشق و محبت امام حسین علیه السلام در دل همه ی انسانهاست و دلیل آن این است که قیام امام حسین علیه السلام به خواست خود ایشان بوده و این قیام تنها در مورد امام حسین علیه السلام اتفاق افتاده است. وی افزود : حرکت امام حسین علیه السلام بدون اشکال بود چون هم مجری این حرکت امام است و هم قانون گذارش امام می باشد . بنابراین کار ایشان در کل جهان هستی ، یک است.
معاون اجرایی حوزه برادران در ادامه سخنانشان، دروغ را به عنوان یکی از تحریفات عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام معرفی نموده و اظهار داشت : دروغ از گناهان کبیره است و دروغگو در آیات و روایات مختلف ، مورد نکوهش قرار گرفته است . امام حسن عسکری علیه السلام فرموده است : تمامی گناهان در انباری جمع شده اند که برای آن ها یک کلید وجود دارد و آن کلید دروغ است ، یا در روایت است که دروغ بدتر از شراب خواری ست ؛ چون در شراب خواری ضرر متوجه شخص شراب خوار است ولی در دروغ گویی ضرر به جامعه نیز وارد می شود.
مدرس حوزه در ادامه با بیان دیدگاه آیت الله شهید مطهری (ره) در مورد دروغ گویی در مجالس عزاداری ، تاکید کرد : دو دلیل برای دروغ گویی در مجالس عزا وجود دارد ؛ یکی این است که به هر قیمتی می خواهیم مجالس عزا پررونق گردد. بنابراین دروغ چه به صورت قولی یعنی ذکر احادیث دروغ و روضه های دروغین و چه به صورت فعلی و حرکت های دروغ در مجالس عزاداری رواج یافته است و دیگری این است که بعضی ها ، تحریفات را جزء عاشورا به حساب می آورند. پس این وظیفه ی طلاب و حوزه های علمیه است که این تحریفات را از مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام ریشه کن نماید.
حجت الاسلام زارع در پایان ؛ وظیفه ی طلاب را ، نشان دادن محبت اهل بیت علیهم السلام به مردم دانسته و خاطر نشان کرد: مسئله اهل بیت علیهم السلام مسئله مهمی است ؛ مَثَل ایشان ، مَثَل سفینه ی نوح بوده و کشتی نجات انسان هستند که هر کس سوار آن شود نجات می یابد و هر کس سوار نشود غرق می گردد.
مداحی، قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

ادامه »

موضوعات: ماه محرم  لینک ثابت



[پنجشنبه 1394-07-23] [ 01:02:00 ب.ظ ]





  مراسم استقبال از ماه محرم   ...

حجت الاسلام علی زارعی ، مدیریت حوزه ی علمیه ی برادران شهرستان گرمی ، صبح امروز در نشست دینی که به مناسبت پیشواز از ماه محرم در مدرسه ی علمیه ی حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد ، با اشاره به شیوه های ازدیاد محبت اهل بیت علیهم السلام ، گفت : طلبه ها باید نسبت به سایر مردم تلاش بیشتری در همانند سازی سبک زندگی شان به شیوه ی زندگی اهل بیت علیهم السلام داشته باشند ؛ چرا که بزرگ ترین تهدیدی که متوجه حوزه های علمیه است ، این است که خود را در معرض انتقاد مردم قرار می دهند و مردم را از اعمال ظاهری مانند زنجیرزنی و سینه زنی ، به شعور باطنی و قلبی و احساس و عاطفه فرا می خوانند ، اما با وجود اینکه در نقطه ی مقابل مردم ، خودشان قرار دارند تلاش چندانی در این راستا انجام نمی دهند.
وی افزود : ما باید این نکته را بپذیریم که در کنار درس و بحث و مطالعه ، عشق و عاطفه هم باید وجود داشته باشد وگرنه بهترین وسیله را برای گمراه کردن به دست شیطان سپرده ایم . عاشقان امام حسین علیه السلام با وجود کمی تعداد با آگاهی کامل از نتیجه ی امر ، به دعوت ایشان لبیک گفتند ، ما هم باید این گونه باشیم ، یعنی آن چه در یک طلبه هست باید شور حسینی باشد و آن چه در سایرین است شعور حسینی.
حجت الاسلام زارعی در ادامه تصریح کرد : بررسی آسیب های حوزه های علمیه بسیار کاراتر از بررسی امتیازات آن است ، زیرا یک طلبه از همان ابتدا این امتیازات بارز را باید در خود نهادینه کند و به مرور ، عشق اهل بیت علیهم السلام در او تولدی دوباره ایجاد نماید . فقط نام طلبگی کافی نیست ؛ چرا که در رأس عاملان ترور شهید مطهری (ره) ، یک طلبه قرار داشت ، لذا شور ناشی از محبت به اهل بیت علیهم السلام ، باید افتخار اصلی یک طلبه باشد.

موضوعات: ماه محرم  لینک ثابت



[شنبه 1393-08-03] [ 03:46:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما