تجمع طلاب و روحانیون شهرستان گرمی در اعتراض به صدور حکم اعدام روحانی مبارزعربستان ، شیخ نمر

 

طلاب  و اساتید و روحانیون معزز شهرستان گرمی ظهر امروز در محکومیت صدور حکم اعدام شیخ باقر النمر در محل حوزه علمیه خواهران حضرت ولی عصر(عج) تجمع نمودند .

در این تجمع حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا نوروزی مدیر حوزه های علمیه برادران استان اردبیل در اعتراض به محکومیت رژیم آل سعود بیان داشت : که تفکر انقلابی کشور های منطقه  بر اساس تفکر شیعی است با انقلاب اسلامی ایران بود که تفکر شیعی بارور شد و با رشد و نمو و تسخیر جهانی توانست جایگاهی برای خود پیدا کند .

دشمنان می خواهند انقلاب را با هجمه نظامی از بین ببرند تا تفکر شیعی در دنیا محو شده و رابطه ایران با سایر کشورها  قطع شود و تفکر انقلابی شیعی فقط محدود به ایران باشد و به دیگر کشور ها نفوذ نکند .

حاج آقا نوروزی در ادامه اظهار کرد : شیعه در دوران گذشته منزوی بود ، اما اکنون ملاحظه می کنیم که تفکر شیعی در جهان گسترش یافته است . اگر در لبنان تفکر ایرانی وجود دارد این تفکر شیعی است . تفکرات اهل سنت موجود در فلسطین ، نشأت گرفته از تفکر شیعی است ، هلال شیعی از ایران شروع شده و سوریه و شامی که مرکز تسنن بوده است امروز دست شیعه است در طول تاریخ این اتفاق نیفتاده بود و شام همیشه در دست بنی امیه بود ولی امروزه تفکر شیعی در آن رواج دارد . حاکمیت بغداد ، بنی عباسی بود که دشمن شیعه بود ولی الان عراق در دست شیعه است که این تفکر با انقلاب  اسلامی صادر شده است این موقعیتی که الان شیعه دارد در طول تاریخ هیچگاه چنین موقعیتی نداشته است .ولی در پیچ تاریخ شیعه بر جهان تسلط پیدا کرده است از یمن تا افغانستان و الان در عربستان با وجود قدرت نظامی و ثروت کلان ، به دستور آمریکا تمامی مهره های اصلی حکومت خود را برکنار می کنند .

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد : حکومت عربستان با حکومت سکولار تنافی ندارد ، عربستان برای آنها خطری ندارد و با تفکر شیعه تنافی و تعارض دارد و تلاش می کنند تا جلوی شیعه را بگیرند و هر چه برنامه ریزی کردند بر شیعه فشار آوردند تا آن را منزوی کنند جواب عکس داد . این هلال و قدرت شیعه بدون هزینه به دست نمی آید اگر انقلاب اسلامی شکل گرفته هزینه گزاف داشته و هزینه آن خون شهیدان بوده است . حکومت پنج ساله امام علی (علیه السلام) با شهادت تمام شد . همچنین امام حسین (علیه السلام ) با شهادت از نابودی اسلام جلوگیری کردند . در انقلاب اسلامی نامی ایران نیز در طول انقلاب و نیز در بعد انقلاب خون داده ایم که باعث شده این انقلاب کمال پیدا کند . لذا برای حمایت از گسترش شیعه ، ما شیعیان قبل از همه ، ما طلبه ها باید با شهادت هزینه بپردازیم این هزینه همان خون های ماست .اگر مقاومت نکنیم قطعاً این انقلاب شکست می خورد و اینها تصمیم می گیرند با کشتن شیخ نمر تفکر شیعه را بهم بزنند ، ولی ما نمی خواهیم خون شیخ نمر بیهوده ریخته شود و پایان دهنده این عمل ننگین ، قطعیت شیعه خواهد بود

مدیر حوزه های علمیه برادران در پایان تصریح کرد: وظیفه دیگر مردم ، دولت و خصوصاً طلبه ها حضور منسجم در صحنه است ما اگر بخواهیم تفکر دینی را حفظ کنیم باید در صحنه باشیم و با ساکت نشستن هم کاری درست نمی شود باید به همه ی جهان اعلام کنیم که ما انقلابی هستیم و انقلابی  هم می مانیم ، لذا وظیفه دولت ، دستگاه ها و دیپلماسی این است که با قاطعیت برخورد کنند .



ادامه »

موضوعات: تجمع و راهپیمایی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1394-02-23] [ 07:23:00 ب.ظ ]