مدرسه علمیه ولیعصر(عج) گرمی
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31








جستجو





  همایش میلاد امام رضا(علیه السلام)   ...

به گزارش رباب شهبازی – مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی- سمیه یوسفی – مبلغ و مدرس و معاونت فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) خواهران شهرستان گرمی ،در مراسم میلاد امام رضا(ع) که به صورت شهری و با حضور بانوان شهرستان برگزار شد با تبریک میلاد امام رضا(ع) آن حضرت را به عنوان یک برکت و نعمت برای جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: وجود امام رضا(ع) اقیانوس رحمت و نعمت برای مومنان و مسلمانان بخصوص ایرانیان می باشد.

وی در ادامه به علت انتقال امام رضا(ع) از مدینه به مشهد توسط مامون اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دلایلی که مامون، آن حضرت را به عنوان ولیعهدی خود انتخاب کرد برای کنترل امام(ع) بود ، چرا که مامون می دانست اگر امام در مدینه باشد و مامون در مشهد؛ کنترل و جلوگیری از تبلیغ دین سخت و دشوار و تقریبا محال خواهد بود.

مدرس حوزه علمیه دومین علت انتصاب امام به مقام ولیعهدی توسط مامون را سرکوب کردن انقلابیون بیان کرد و تاکید کرد: وجود انقلابیون طرفدار امام(ع) ، هر حرکت مامون را خنثی می کرد مامون با انتخاب آن حضرت به مقام ولیعهدی، خواست انقلابیون را مهار کند تا آنها به خیال اینکه امام(ع) هم در آن حکومت حضور دارد دست از ضدیت با حکومت بردارند.

مبلغ حوزه علمیه گفت: علت سوم انتخاب امام به مقام ولیعهدی خدشه دار کردن چهره مقدس و معنوی امام(ع) بود تا در مردم این تصور ایجاد شود که امام هم طرفدار پست و مقام است و از حضور در این مقام راضی و خشنود می باشد.

وی در پایان بیان داشت : امام رضا(ع) نه تنها تشنه پست و مقام نبود حتی به انقلابیون فرمودند: که حضور من در کاخ حکومتی، شماها را از تبلیغ دین دلسرد نکند چرا که امام با مامون شرط کرده بودند که با شرایط خودشان ولیعهدی را می پذیرند از جمله شرط آن حضرت ؛ عدم دخالت در کارهای حکومتی، استفاده از غذاهای ساده و… بود.

از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم و دهه کرامت، اعزام مبلغین ، مولودی خوانی دسته جمعی ، جزء خوانی ، پخش کارت صلوات و پذیرایی می باشد .

 

موضوعات: اعیاد  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-05-15] [ 04:21:00 ب.ظ ]





  گزارش میلاد امام هادی (علیه السلام)   ...
گزارش میلاد امام هادی (علیه السلام)

 به گزارش سمیه یوسفی- معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان گرمی- ، خانم زهرا ابراهیمی ، مبلغ حوزه علمیه این شهرستان ، با تاکید بر مطالعه و شناخت دقیق در سیره ائمه (ع) ، جهت دفاع از ایشان در برابر شبهات دشمنان جاهل و نادان ، بیان داشت : در چند سال اخیر صفحه ای در فیس بوک با عنوان ” یادآوری امام نقی (ع) به شیعیان”، به وجود آمده که سراسر توهین به ساحت مقدس امام هادی (ع) است . و علاوه بر ناسزا گویی ، روایات بسیاری  به دروغ به آن امام عزیز نسبت داده شده است .

وی با اشاره به اینکه چرا از بین ائمه (ع) ، این تیر شبهه و ناسزا و دروغ دشمن به سمت امام هادی (ع) نشانه رفته ؟ افزود : در بین فرقه های ملحق به شیعه ، آخرین فرقه ، فرقه ی واقفیه است که در امامت امام کاظم (ع) توقف کرده اند . پس بنابراین هر که امام رضا(ع) را قبول دارد. دوازده امامی است. لذا تیر توهین و ناسزا گویی دشمنان ، پنج امام باقی مانده از امام رضا (ع) تا امام مهدی (عج) را نشانه می رود . در این میان ، دشمنان نمی توانند توهین و اهانت به امام رضا و امام مهدی (عج) نمایند زیرا توهین به آن دو بزرگوار برای توهین کنندگان گران تمام می شود .چون نه تنها برادران اهل سنت ، بلکه برخی مسیحیان و یهودیان نیز به این دو امام علاقه دارند.

زهرا ابراهیمی در ادامه اظهار داشت : مقبره امام هادی (ع) در منطقه ای در عراق است که بیشترین اهل سنی را دارد لذا وقتی می خواهند بمبی در جایی بگذارند که گنبد و گلدسته ای را تخریب کنند سامرا را انتخاب می کنند تا بین شیعه و سنی اختلاف شروع شود .

مبلغ حوزه علمیه در پایان به اهمیت مطالعه در خصوص سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و افزود: کسی که شخصی را دوست بدارد تابع ایشان خواهد بود و در برابر ناملایمت ها از ایشان  دفاع خواهد کرد. پس ما که ادعا می کنیم که شیعه امام هادی (ع) هستیم باید در مقابل دشمنان جاهل ، با مطالعه و آگاهی بیشتر از ایشان دفاع نماییم .

 

موضوعات: اعیاد  لینک ثابت



[یکشنبه 1395-06-28] [ 12:11:00 ب.ظ ]





  برگزاری مراسم به مناسبت عید غدیر خم   ...
برگزاری مراسم به مناسبت عید غدیر خم

به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی ، صبح امروز مورخه 09/07/94 مراسم با شکوهی به مناسبت عید سعید غدیر خم ، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حمید بهاری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات و با حضور طلاب ، کادر و اساتید مدرسه برگزار گردید .
حجت الاسلام بهاری ؛ قبول امامت و ولایت را یکی از آزمایش های بزرگ الهی معرفی نموده و تصریح کردند : خطبه ی مبارک غدیر ، خطبه ای برای ابدیت بشر و ابلاغ پیام بلند روز غدیر ، مکمل ابلاغ دین و رسالت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بود که این خود بیان گر عظمت و اهمیت مسئله ی امامت می باشد .
ایشان در ادامه بیان داشت : اگر خط و مسیر حرکت فکری تعیین نشود ، سرانجام کار به گمراهی و ضلالت ختم خواهد شد . ما گروه شیعه افتخار داریم که این راه را پیدا کردیم و در راه اهل بیت (علیهم السلام) که صراط مستقیم و راه کوتاه تر است ، حرکت می کنیم .تعیین خلیفه و جانشینی پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به دست خداست و اولین بحث ها و گفتگوها در اسلام بر سر این مسأله بوده است وقتی می گوید : « انی جاعلٌ فی الارضِ خلیفهً» ،«من در روی زمین ، جانشینی قرار خواهم داد » . و خداوند است که خلیفه روی زمین را وضع می کند . همانطوری که پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را خدا فرستاده ، جانشین پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) هم از طریق خدا تعیین می گردد .
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت : مسأله جانشینی امیرالمومنین (علیه السلام) برای پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) از ابتدای نبوت بوده است . یعنی از وقتی که پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) مامور شد که خویشاوندان خود را به دین اسلام دعوت کند ، در همان مجلس اعلام کرد که امیرالمومنین جانشین من است . چرا که امیرالمومنین اولین کسی بود که دست پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را گرفت و همه مورخین نقل کرده اند که عده ای به صورت طعنه به ابی طالب گفتند که از این ساعت به بعد باید زیر سایه پسرت زندگی کنی . بعداً هم همیشه پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) این مسأله جانشینی علی بن ابی طالب را نقل می کرده است .
حجت الاسلام بهاری با اذعان به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان ولایت و امامت ، طراحان آن ها را افرادی ظاهر بین معرفی کردند که ابزار کارشان تمسک به ظواهر قرآن است و هیچ درک و بهره ای از عمق آن ندارند. بحث امامت در میان شیعه از جایگاهی عظیم برخوردار است ؛ چرا که شیعه آن را مانند نبوت ، یک منصب و ولایت الهی قلمداد می کنند و قائل بر این امر هستند که هیچ کس جز خدا قدرت دخالت در آن را ندارد ، لذا شیعه متنعم به بهترین و گران قدرترین نعمت عظمای الهی است.
در پایان مراسم از سادات حوزه علمیه با اهداء هدایایی تجلیل شد .

موضوعات: اعیاد  لینک ثابت



[پنجشنبه 1394-07-09] [ 02:22:00 ب.ظ ]





  میلاد با سعادت پیامبراعظم (صلی الله علیه وآله و سلم ) و سلاله پاکش امام صادق (علیه السلام)   ...

حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) خواهران شهرستان گرمی ، صبح امروز مراسمی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم ) و حضرت امام صادق (علیه السلام ) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل و با حضور موسس حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) خواهران و برادران و امام جمعه شهرستان گرمی حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای صفری ، علمای معزز ، هیئت امنا و طلاب برادران و خواهران حضرت ولی عصر(عج) برگزار نمود .
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در ابتدا به ذکر مناقب و فضایل رسول اکرم (صلی الهن علیه و آله و سلم ) پرداخته و افزود ؛ خداوند متعال پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را بر انجام امر بزرگی مأمور کرد و او را تربیت نمود تا فکر بشریت را در گذشته و آینده فتح نماید . یکی از افتخارات ایشان ، وارد نشدن زنا در میان اجدادش بود ، چرا که این امر حساس تا نسل ها می تواند در فساد بشر موثر باشد.
وی در ادامه اظهار داشت : خداوند قبل از خلقت پیامبر به ایشان عنایت ویژه داشته و سال های طولانی او را مورد تربیت شخصی خود قرار داده تا امت اسلامی را هدایت نماید. پیامبر با این که مردم را از روزه وصال منع می کرد ، خود روزه وصال گرفت ، چون منزلتش به حدی رسیده بود که در محضر الهی سقایت و اطعام می شد.خداوند متعال قلب آن حضرت را مملو از معارف نمود و آن را با علم و معرفت پرورش داد ، طوری که از عرش الهی بالا رفت . وقتی پیامبر عظمت آفریده های خداوند را مشاهده نمود ، عرق کرد و از عرق او سایر انبیاء خلق شدند.قلب مبارک پیامبر اعظم در شب معراج ، پاک و طاهر ، ساحت پروردگار را ملاقات نمود و در هنگام رحلت گرسنه جان داد. چرا که در حکم پدر برای امت بود و عار بود که پدر سیر باشد و امت گرسنه باشند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل ، در پایان مراسم تصریح کرد که امروزه ، ستون دین محتاج مرجعیت است تا پابرجا بماند ؛ چرا که به فرموده ی امام علی ( علیه السلام) ، سر مبارک ایشان با نام دین شکافته شد و سر امام حسین (علیه السلام) را هم با دستاویزی به آیه قرآنی از تن جدا کردند و حتی در مقابل خود پیامبر هم برای دشمنی با ایشان به آیه قرآنی اتکا می ورزیدند ، لذا برای جلوگیری از این جنایات و سوء استفاده ها باید افراد خبره ای باشند تا دین نابود نگردد ، باید زیبایی های دین ، درک شود ، این رسالت عظیم بر عهده ی علما و حوزه های علمیه است.

موضوعات: اعیاد  لینک ثابت



[پنجشنبه 1393-10-18] [ 04:26:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما