برگزاری نشست علمی-پژوهشی به مناسبت بزرگداشت هفته ی معلم در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه ی علمیه ی حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی؛ نشست علمی – پژوهشی به مناسبت بزرگداشت هفته ی معلم در مورخه 16/02/98 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای مرادزاده و با شرکت تمامی طلاب سطح 2 و 3 ،کادر و اساتید برگزار گردید.

مدیر حوزه علمیه برادران ، اول معلم عالم را خدای متعال معرفی کرد و افزود: نام خداوند متعال  “رب ” به معنی پرورش دهنده است. بعد خداوند متعال ، گل سرسبد عالم خلقت ، حضرت محمد(ص) را آفرید و تربیت را به او سپرد .

وی در ادامه با اشاره به جایگاه بلند معلمی بیان داشت: همه جنبندگان زمین و حیواناتی که در دریاها هستند و آنچه در آسمانها و زمین است برای معلم ، استغفار می کنند.

حجت الاسلام مرادزاده ، با استناد به روایتی از حضرت رسول اکرم (ص) احترام به معلم و استاد را از اهم وظایف دانست و گفت: همه به معلم احترام می گذارند به غیر از منافق . و منافق به سه نفر بی احترامی می کند اول ؛ آن پیرمردی که محاسنش را در راه خدا سفید کرده ، دوم؛ امام عادل ،سوم؛ معلم خیر  .

سخنران جلسه ، در ادامه  تحقیق و پژوهش را بسیار مهم دانست و عنوان داشت: در صدر اسلام ابوسفیان درصدد از بین بردن دین اسلام بود ولی نتوانست ، لذا یزید با حفظ نام اسلام ، محتوای اسلام را تغییر داد و با تغییر و تحریف محتوا ، افکاری را در جهان اسلام ایجاد کرد . افکاری از ایران به نام معتزله و افکاری از یونان به نام اشاعره تاثیر گرفتند.

مدیر حوزه علمیه برادران ، با توجه به تاثیر تغییر محتوای اسلام توسط عده ای بیان داشت: تغییر در محتوای اسلام ،اومانیسم یعنی انسان محوری را به جای خدا محوری قرار داد و خدا از روزگار تمدن غرب حذف شد و انسان به جای خدا نشست.

وی در پایان تاکید کرد: باید روانشناسی و تمام علوم ما به خدا محوری برگردد لذا برای غلبه بر این تمدن غرب باید پژوهش کنیم و زحمت بسیار بکشیم.

در پایان مراسم از اساتید محترم ، با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

 

موضوعات: پژوهشی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1398-02-18] [ 10:08:00 ق.ظ ]