مدرسه علمیه ولیعصر(عج) گرمی
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
دی 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            








جستجو





  گزارش همایش نه دی ماه، روز بصیرت و میثاق با ولایت   ...

به گزارش سمیه یوسفی–معاونت فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی- طلاب سطح 2 و 3 ، مبلغین، کادر و اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) خواهران شهرستان گرمی در همایش و تجمع بزرگ نهم دی ماه ، روز بصیرت که در مسجد جامع شهرستان گرمی برگزار شد حاضرشدند تا ضمن تجدید میثاق با ولایت ، تنفر خود را از دشمنان داخلی و خارجی اعلام نمایند. در این تجمع عظیم، آقای قاسمیان – کارشناس سیاسی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل- با تبریک این روز بزرگ و قدردانی از ملت غیور و با بصیرت ایران اسلامی، بصیرت را؛ راه شناخت حق از باطل معرفی کرد و افزود : مردم غیور ایران با تکیه بر بصیرت، خود و کشور را از مقام تحقیر به درجه عزت رساندند.

وی در ادامه اولین دستاورد انقلاب را برکناری طاغوت دانست و گفت: مردم با بصیر ایران در زمان طاغوت ، با توکل بر خدای متعال و تکیه بر بصیر سالم خود طاغوت ملعون و متکی به غرب را کنار زدند و به جهانیان اعلام داشتند که ملت ایران ، ملتی است که زیر بار تحقیر و ذلت نمی رود.

کارشناس مسائل سیاسی ، فتنه 88 را یک پرتگاه عظیم برای کشور دانست و اظهار داشت: همیشه و در همه جا یک اقلیت بی بصیر در جامعه هستند و حاضرند که با تشویق های دروغین آمریکا  و کشورهای اروپایی کشور و اعتقادات مذهبی را به آتش بکشند . همانطور که در فتنه 88 آن اقلیت بی بصیر ، کشور را به لبه پرتگاه رساندند .

آقای قاسمیان ، نجات از فتنه را تنها با بصیر میسّر دانست و تاکید کرد : فتنه، دردی نیست که با تانگ و اسلحه خاموش شود بلکه تنها خاموشگر فتنه بصیرت است و بس. در فتنه 88 اقلیت جاهل با شعارهای ضد دینی خود ، مسیری برای نفوذ دشمن به کشور باز می کردند ولی ملت و رهبری بصیر ، مانع این حرکت ها شدند.

سخنران جلسه ، هدف آمریکا و کشورهای اروپایی را از حمله به فلسطین و امثال آنها ، یک تغییربرای حضور در آن کشورها معرفی کرد و عنوان داشت: آمریکا و حامیانش با تبدیل قدس به عنوان پایتخت اسرائیل می خواهند یک روشی را شروع کنند تا در سایر کشورها نیز تصرف کرده و به نفع خود تغییراتی را ایجاد نمایند.

کارشناس مسائل سیاسی دومین دستاورد انقلاب و خاموش کردن فتنه را کسب اقتدار شمرد و گفت : آمریکا نمی تواند کشورهای بزرگی چون ایران را تسخیر نماید. لذا از روش تجزیه استفاده می کند تا با تجزیه کشور به هدف خود برسد .بنابراین با ایجاد اختلاف در بین ارگان ها ، سازمانها ، نهادها و… می خواهد کشور تجزیه گردد تا راحت تر کشور را به تصرف خود در آورد. ولی ملت ایران اسلامی در زمان انقلاب و فتنه 88 با وحدت و اتحاد و بصیرت خود به جهانیان اعلام داشتند که ایران اسلامی مقتدارانه در پای نظام ایستاده است و همیشه پشتیبان ولایت فقیه خواهد بود.

از دیگر برنامه این تجمع، خیرمقدم گویی فرمانده سپاه ناحیه گرمی، و راهپیمایی بود.

 

موضوعات: مناسبت ها  لینک ثابت



[شنبه 1396-10-09] [ 05:44:00 ب.ظ ]





  نشست علمی-پژوهشی با مووع پژوهشگری؛ رسالت عالمان دینی به مناسبت هفته پژوهش   ...

به گزارش حلیمه موسوی – معاونت پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان گرمی- حجت الاسلام لطفی –مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اردبیل – در نشست علمی – پژوهشی و در جمع طلاب سطح2و3، با اشاره به اهمیت پژوهش در همه حوزه های علمی، فرهنگی و آموزشی گفت: پژوهشگری؛ رسالت عالمان دینی است و همه فعالیت های یک طلبه موفق باید پژوهش محور بوده و یکی از از راهکارهای روش شناسی، تبلیغ و پژوهش است.

وی در ادامه، تبلیغ را یک کار اقناعی دانست و گفت: کار تبلیغ، اقناع کردن مخاطب با روش هایی است که ارائه می گردد ولی کار پژوهش، پرداخت به حقیقت مسئله است که باید ابتدا مسئله را به مشکل تبدیل کرد بعد راه حل آن مشکل را پیدا نمود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران، یکی از بحث های روش شناسی را تبارشناسی معرفی کرد و بیان داشت: موضوعات فقهی تک تبار هستند و طبق ادله، حکم مسئله را ارائه می دهند.

حجت الاسلام لطفی برخی موضوعات را چند تبار دانست و اظهار داشت: موضوعاتی مثل ماهیت ایمان ، ایمان در فقه ، کلام و فلسفه چند تبار هستند. برای مشخص کردن ماهیت ایمان باید موضوع آن را مشخص نمود چرا که بحث ایمان در همه کتب ها متفاوت است که باید و تبار آن مشخص شود تا مورد بحث قرار گیرد.

کارشناس پژوهشی، تقسیم موضوعات را در امر تحقیق و تبلیغ بسیار مهم دانست و تاکید کرد: موضوعاتی که انتخاب می شود باید بر اساس مصادیق، آثار، ابعاد و علل تقسیم کرد .

وی در پایان گفت: هر طلبه باید در امر پژوهش دست به قلم باشد و تمام فعالیت های خود را با پژوهش شروع کند و با پژوهش اتمام کند.

از دیگر برنامه های اجرا شده در این نشست علمی- پژوهشی، تجلیل از پژوهشگران برتر و بازدید از کتابخانه بود.

 

موضوعات: پژوهشی  لینک ثابت



 [ 05:29:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما